понеділок, 18 жовтня 2010 р.

Деякі думки про сучасний літературний процес (продовження)



За два дні я прочитав і вислухав чимало відгуків на, тепер уже, першу частину мого спостереження «Деякі думки про сучасний літературний процес». Презентую ще десять пунктів безпосередньо дотичних до сучасного літературного процесу.

11. Симпліфікація й шаблонізація літературних концепцій. Отут особливо пояснювати не потрібно, досить часто, коли читаєш якийсь новий роман виконаний у певній концепції (наприклад, концепції «готичний роман») створюється чітке враження, що автор знає про обрану концепцію не більше за те, що написано у Вікіпедії.
12. Деградація літературної мови. Лайка - видається за прояв відвертості, безграмотність - за «мову покидьків», повсюдну підміну літературної мови розмовної - видають за використання «сучасної мови».
13.Несмачний і недоречний еклектизм. Коли птеродактилів збивають стингерами, а Наполеон воює за волю давньої Спарти - те це, швидше ідіотськи - комічно, ніж концептуально.
14. Надмірна абстрактизація сюжетів. Деякі сучасні автори нічого не виписують взагалі, виходить, що такі добутки повністю залежать від уяви читача. Але, вибачте, а якщо вона в читача розвинена - недостатньо.
15. Смерть композиції. Цілісних романів у сучасній літературі майже не залишилося. Практика показує - нецілісні романи можна читати по діагоналі, від цього сприйняття не особливо страждає, тому що «стрижень» звичайно набагато примітивніше ніж у цілісних романах.
16. Комерціалізація й брендизація (product placemant) у текстах. Більшість текстів, особливо розкручених авторів засмічені згадуванням компаній, виробів, брендов.
17. Квазирухи й квазиестетики. Яскравий приклад квазируху - «культура покидьків».
18.Комерціалізація видавничого процесу. Сьогодні за гроші з будь-якого графомана за тиждень зліплять «письменника-відкриття». В умовах оплаченої масової дезінформації вкрай важко виховувати в читачів, хоч якийсь смак у літературі.
19. Деградація й ідеологізація літературних конкурсів. Призи літературних конкурсів усе частіше дають не за вміння писати й оригінальні задуми, а за «правильну тему, правильно висловлену». Конкурси переважно мають зовсім «дохлі» призи й про конкурси мало хто знає.
20. Відсутність життєвого досвіду в авторів. У сучасній літературі мода на все «молоде й зелене». Але чи це добре? Що такого геніального може написати вчорашня школота, яка на цей момент пропускає заняття на першому або другому курсі університету, відпочиваючи на літературних заходах.

Немає коментарів:

Дописати коментар