неділя, 17 жовтня 2010 р.

Деякі думки про сучасний літературний процес



Поспілкувавшись зі слемерами й обміркувавши деякі речі, вирішив висловити деякі думки:
1. Головний ворог як літератора формального так і неформального - це манія величі. Не важливо чи герметичне середовище чи ні. Тобто культ створення з деяких людей "великих письменників" у формалів, дорівнює неформальному культу фанатства й тупого обожнювання якоїсь яскравою, але такою, що не розвивається, а особистості, яка «почила на лаврах».
2. Розвиток може бути не тільки прогресивним, але й регресивним. Тобто людина може бути дійсно краще в молодості й гірше в старості й навпаки. Не всі експерименти йдуть на користь.
3. Слем - це головним чином всеж - перфоманс, а потім уже текст. Багато чого залежить від того, як людина поводиться на сцені, яка у неї харизма.
4. Сучасна поезія боїться ясності й чіткості, як чорт ладану. Чим багатошаровішою і неоднозначнішою будуть Ваші роботи, тим більше ймовірність, того, що їх будуть читати маси. Сучасний читач - манірний гурман, який любить великий, соковитий і пікантний текст.
5. Тролінг - невід'ємна частина сучасної поезії й прози. Практика показує, що сучасні літератори, які запам'яталися, рясно посипають тексти фройдизмом, темою сексуальних меншин, екстремізму, тероризму й усім, що може розбурхати читача, при цьому автор, зазвичай - просто товстий троль, а не фройдист, гей, екстреміст або терорист...
6. Сучасні літератори дуже вибірково поважають класику поезії й прози. Нерідко можна почути, на приклад, висловлення: "Достоєвський - не письменник.", "Пушкін - частушечник." тощо.
7. Більшість сучасних письменників - войовничі космополіти, ліберали й моральні виродки.
8. Сьогодні критика мертва, тому що вона впала в прірву між огульно ліберальним прийняттям усього й вся сучасного й огульним неприйняттям усього й вся сучасного всякого роду традиціоналістами. В утворенному отченні критик пишучу погану рецензію - не шарить, тому що він - відразу стає "відсталим традиціоналістом", у той же час критик пишучу гарну рецензію - не шарить, тому що він - відразу стає "занадто ліберальним".
9. Сучасна література належить тільки сучасній літературі. Народу вона не належить, тому що народ більше схильний читати кулінарні рецепти, поради городникові, збірки анекдотів і так далі...
10. Масова культура подібна сучасній англійській мові, зберігаючи загальну структуру, вона з легкістю вбирає елементи багатьох традиційних культур і навіть контр-культур. Таким чином, десятки, сотні й тисячі низькопробних діячів від традиційних культур і контр-культур - не більш ніж нова форма масової культури, яка мутувала.

Немає коментарів:

Дописати коментар