четвер, 16 жовтня 2014 р.

Телебачення, радіо та Інтернет загнали літературу.


Телебачення, радіо та Інтернет загнали літературу. Справа в тому, що вбити літературу неможливо, але, зробити її чимось маргінальним - не тільки можливо, а й реально. Спробуйте згадати хоча б 10 культових літераторів останніх 5-ти років! Проблеми з цим? Можете згадати тільки двох-трьох? Отож, Ви напевно згадайте нову музику, нові фільми, нові серіали, якісь кумедні малюночки, а книги - ні. Чому?

 

Література остаточно стала непопулярною. Бестселери, безумовно, є, деякі, дуже рідкісні, книги все ще мають гучний світовий успіх, але культура масового читання безповоротно йде.

 

Світ став переважно аудіо-візуальним в найпримітивніших формах. Починаючи з плакатів і карт з оголеними жінками і закінчуючи максимально реалістичними сучасними комп'ютерними іграми, де майже все пояснюється дією, або зміною картинки.

 

Якщо Ви поміркуєте про найпростіший пост Вконтакті, то побачите, що найголовніший його елемент, найчастіше - це картинка, а текст і музика найчастіше лише підсилюють ефект від картинки. В постах з відеозаписами, в більшості випадків, текст - служник відео, а не навпаки. На телебаченні, відносно до відео, текст теж виключно службовий і його майже завжди - мінімум. Тобто навіть підсвідомо нас вчать більше сприймати картинку, аніж текст.

 

А зараз, давайте порівняємо великий наклад у 20 000, 40 000 або навіть 100 000 примірників якоїсь книги з аудиторією радіостанції, телеканалу, добре зробленого і регулярно, професійно оновлюваного Інтернет сайту ... Як ми бачимо навіть, дуже на любителя - аудіо формат і той переміг літературу, тому що, коли людина читає - вона напружується, а коли слухає - розслабляється, тобто така форма отримання інформації виявилася простіше і доступніше читання.

Немає коментарів:

Дописати коментар